5.12. Ljubljana: Svobodne DEMOKRATIČNE ŠOLE - Šole v katerih se otroci radi učijo PDF natisni E-pošta

shbPredstavitev šole Kapriole v Nemčiji in šole Summerhill v Angliji
Kdaj in kje: sreda 5.december ob 19:30, Knjižnica Šiška, Trg komandanta Staneta, Ljubljana

Z besedo in sliko bomo pokukali v vsakdanjik dveh demokratičnih šol.

Spoznali bomo pomembne razlike med šolama in razloge zanje.
Predavanje je nadaljevanje predstavitve Svobodnih demokratičnih šol, ki je bila v knjižnici pred 14 dnevi.

Povzetek vsebine prejšnjega predavanja:
1. Otroci sami izbirajo, kaj bodo počeli (se učili ali se igrali). Učijo se le tiste predmete, ki jih zanimajo, sami izberejo kdaj kje in s kom se bodo učili.
2. Šolska pravila določajo otroci in učitelji na skupnih glasovanjih. Vsakdo ima 1 glas, tako da imajo otroci v vseh zadevah "premoč" nad učitelji.
3. Vsak učenec lahko počne, kar ima rad in kar mu je pomembno, vendar je dolžan tudi drugim dati enako možnost, da delajo, kar je pomembno njim.

Ker otrok nihče ne nagovarja k učenju, se večino časa igrajo, berejo ali se ukvarjajo s čim drugim, kar jih zanima. Učitelji jih ne nadzorujejo ali usmerjajo. Kar na prvi pogled deluje kot navajanje na lenobo, neodgovornost in anarhijo, se izkaže za nasprotno: otroci radi postavljajo pravila in se jih tudi držijo. Ob popolni odsotnosti pritiska, da se morajo učiti, se v otrocih zbudi naravna motivacija za učenje. Ker se želijo učiti, znanje osvajajo veliko hitreje in z manj napora.

 
NOVA KNJIGA: Življenje z naravo PDF natisni E-pošta

zivljenje_z_naravo

Knjiga Življenje z naravo Sebastjana Gregoršanca in Slobodane Slak vabi k ustvarjanju in razmišljanju. Ponuja rešitve, spodbuja iskanje lastnih. Svetuje, vendar ne narekuje. Spodbuja svobodo lastnih zamisli in daje vsakemu navdušencu številne možnosti ter dobro izhodišče za podrobnejše raziskovanje in iskanje.

KAJ NAJDETE V KNJIGI
Obravnava človeka in njegovo bivalno okolje, izdelano iz lokalnih in recikliranih virov ter prebarvano z naravnimi premazi, zdravo in kakovostno prehrano, ki je prijazna tudi do jezička na tehtnici, nego otroka, ki daje zopet prednost dojenju in neponovljivemu stiku med materjo in otrokom; v knjigi je prvič v slovenskem jeziku opisana metoda brez plenic. Bralec se na zanimiv način seznani tudi s kompostiranjem in kompostnim oziroma suhim straniščem, ki ga družina uporablja, čisto na koncu pa avtorja namigneta, kje in na kakšen način je danes mogoče kaj prihraniti.

Ekološka pa ni samo tematika knjige, ampak tudi sam tisk z barvami na rastlinski osnovi in recikliranem papirju s kar štirimi okoljskimi certifikati.

 
NOVA KNJIGA in PREDAVANJA: Ekološka naselja in trajnostna kultura bivanja PDF natisni E-pošta

soniaNara Petrovič bo jesen popestril z novo knjigo in serijo predavanj. Če na seznamu terminov ne najdete predavanja v vaši bližini, lahko Nari pomagate pri organizaciji.

Na predavanju bodo ob pestrih fotografijah predstavljene poceni in preproste rešitve za dvig kakovosti življenja, stabilizacijo klimatskih in gospodarskih ekstremov, prehod v nizko-ogljično družbo, višanje ravni samooskrbe in lokalne samouprave, predvsem pa za preseganje butalskega ponavljanja škodljivih vedenjskih vzorcev, kakršnemu smo danes priča v vseh družbenih sferah.

Nara je med leti 2009 in 2012 obiskal mnoga ekološka naselja in se udeležil štirih evropskih konferenc Globalne mreže ekovasi. Tam pridobljena znanja je uporabil pri zagonu in izvedbi projekta Očistimo Slovenijo v enem dnevu! in pri mnogih drugih manjših projektih, ki ljudem vračajo moč, samozavest, pozitivnost in zaupanje.

Njegovo delovanje lahko podprete tudi z naročilom knjige Ekološka naselja in trajnostna kultura bivanja.

 
Za ZELENI RAZVOJni preboj! PDF natisni E-pošta

otroci_v_gozduPrav v teh dneh Vlada hiti s pripravo Strategije razvoja Slovenije za obdobje 2014–2020, ki bo med drugim opredelila tudi smer razvoja naše države. Od vlade pričakujemo, da bo novo strategijo usmerila v 'zeleni razvojni preboj' in s tem Sloveniji omogočila, da polno izkoristi svoje potenciale in strateške razvojne priložnosti.

Strategija naj vključuje vitalne programe na sedmih družbeno pomembnih področjih:
(1) prehranska samooskrba,
(2) vrednostna veriga lesa,
(3) energetska prenova stavb,
(4) prehod na obnovljive vire energije,
(5) posodobitev železniškega omrežja in javnega prevoza,
(6) učinkovita raba naravnih virov in
(7) zeleni turizem.

Preberite več ali si oglejte prispevek o programih zelenega razvojnega preboja, ki omogočajo dolgoročni izhod iz krize, in se pridružite pozivu, da Vlada ne bo mogla preslišati našega glasu.

 
21.11., Ljubljana: SVOBODNE ŠOLE v Evropi - "Jaz odločam, kaj se bom učil" PDF natisni E-pošta

altsolaV sredo 21.novembra ob 19:00 v knjižnici Bežigrad, Einspielerjeva 1, Ljubljana (vstop prost)
(trajanje pribl. 60 min + čas za morebitna vprašanja in odgovore, video posnetke itd,)

Šole imajo dve glavni načeli:
1. Otroci sami izbirajo, kaj bodo počeli (se učili ali se igrali). Učijo se le tiste predmete, ki jih zanimajo, sami izberejo kdaj kje in s kom se bodo učili.
2. Šolska pravila določajo otroci in učitelji na skupnih glasovanjih. Vsakdo ima 1 glas, tako da imajo otroci v vseh zadevah "premoč" nad osebjem šole.

Čeprav na prvi pogled take šole otroke navajajo na lenobo, neodgovornost in anarhijo, se v praksi zgodi nasprotno: ko je otrokom dana popolna svoboda, začnejo sami postavljati pravila in se jih tudi držijo.
Kljub temu, da se skozi celo osnovno in srednjo šolo več igrajo kot učijo in čeprav nihče od njih ne zahteva znanja, se učenci samoiniciativno naučijo toliko, da imajo na maturi v povprečju enake ali boljše rezultate kot učenci iz običajnih šol.

Število tovrstnih šol po svetu narašča že 50 let. Si jih bomo v prihodnosti nekaj ustanovili tudi v Sloveniji?


Monica Caltran in Rok Babnik ata se letos poleti udeležila evropskega kongresa svobodnih ali demokratičnih šol v Nemčiji.
Lepo vabljeni k posredovanju vabila prijateljem, ki iščejo drugačne pristope za svoje otroke.

Več o alternativnih oblikah izobraževanja si lahko preberete v tem prispevku (naročite se lahko tudi na prejemanje novic posebej s tega področja).

 
« ZačetekPrejšnja12345678910NaslednjaKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL